måndag, september 5

Nyförlovad och lycklig!





Det har varit ett par fullspäckade veckor och min lilla blogg har fått ta stryk...men NU ska jag verkligen komma igång igen!

Jag måste få berätta om min resa till Parga. En underbar resa som slutade med en förlovning och påbyggnad av mina skrattrynkor! Trötta och glada steg vi upp tidigt på måndagsmorgonen och såg fram emot vårt fina hotell, mitt i Parga. Vi skulle njuta av att ströva på gator och torg, njuta av god mat och lata oss på stranden. Detta gjorde vi också, men hotellet låg inte precis där vi trodde. Efter en varm bussfärd blev vi avsläppta i en liten dammig by. Vi tog våra väskor och förväntade oss att city skulle ligga runt hörnet. Men det visade sig att vi bokat ett hotell i Ammoudia, som ligger 20 minuter med bil från Parga....(åk aldrig med Apollo!) Vi var inte de enda som trodde att hotellet låg i Parga och blev smått irriterade över att enda sättet att komma dit var med taxi. 

Men vi kom att gilla Ammoudia. En grekisk semesterort där det campade greker, serverades grekiska läckerheter till bra priser och utflykter utan andra svenskar. En dag åkte vi på ett båtutflykt och simmade i grottor, snorklade och upptäckte Paxos, det var fantastiskt! Självklart åkte vi in till Parga och staden kommer alltid finnas i mitt hjärta. Det var nämligen där, en perfekt ljummen kväll som min kärlek äntligen friade! 

Så nu börjar en period med mycket planerade, stressande och många skratt. Bröllop nästa!

Kram till er :)
Powered By Blogger