måndag, juli 11

Underbara Köpenhamn!









Igår kom jag och Juan hem från vår weekend i Köpenhamn. Vi hade det underbart med sol hela helgen. Vi bodde på Generator Hostel, något som jag verkligen kan rekommendera. Det ligger mitt i stan med både Ströget och Nyhavn runt hörnet. God frukost och 40 kr för en drink i baren, var mer kan man begära? Dessutom är det helt nybyggt och fräscht.

Våra dagar var fulla av sightseeing, promenader, shopping och annat skoj. Köpenhamn är verkligen en härlig stad med internationell prägel. Jag älskar de mysiga gatorna, de gröna parkerna och shoppingen på Ströget. Man hör människor prata främmande språk, cykeltaxin susar förbi och det är en massa evenemang på gator och torg.

I fredags åt vi middag nere vid bryggan i Nyhavn. Jag åt lax med färskpotatis och sparris. De mysiga uteserveringarna, människorna som satt längs kajen, musiken och mitt iskalla vin tog mig till södra Europa. Underbart!

 

Powered By Blogger